Workshop baby’s laten bleiten

Vandaag volgde ik een workshop baby’s laten bleiten bij CM. Zij verkiezen om het ‘babymassage’ te noemen, maar de vlag dekte in dit geval de lading amper.

Het begon al met het lokaal waar we verwacht werden. De TL-lampen stonden op maximum, het rook er wat naar natte sporthal en de akoestiek was – laat ons zeggen – niet ideaal voor het doelpubliek. Ok, ok, ik sta erom bekend dat ik nogal kritisch kan zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat tenminste aan de verlichting iets gedaan had kunnen worden. Eventueel had er zelfs nog wat extra op sfeer ingezet kunnen worden, aan de hand van een zacht muziekske – ik zeg zomaar wat.
Enfin, ik besloot om zo goed als zo kwaad als het kan bovengenoemde elementen te negeren en mij volop toe te leggen op mijn kind een rustgevende massage te geven. Ik deed netjes de technieken na, ik probeerde me niet té hard te storen aan het erg openhartige gesprek over de kak van de baby die tegenover ons warm gewreven werd en ik liet het zelfs niet aan mijn hart komen dat de lesgeefster in kwestie nogal veroordelend sprak tegen de ouders van wie de baby’s intussen hun keel hadden open gezet. Alsof die arme bloedjes met opzet haar goed voorbereide les op stelten wilden zetten. Want hoe rustgevend voor de darmen of hoe stimulerend voor de bloedsomloop al die massagetechnieken ook zouden moeten zijn, ongeveer 6 van de 8 aanwezige baby’s waren voortdurend keihard aan’t kwelen. Dat mensenkind van mij bleef vrij rustig onder alle heisa. Ik heb daar zelf geen verdienste aan, vermoedelijk was hij eerder wat lam geslagen door het lawaai om hem heen maar hij loste van contentement een wind of twee en liet het verder niet aan zijn hart komen.

 

IMG_7041

U zou intussen denken dat de workshop niet helemaal was wat ik ervan verwacht had en dan kan ik u enkel becomplimenteren met uw inzichtelijk vermogen. Maar het was niet allemaal kommer en kwel! Want het was niet alleen mijn eerste keer babymassage, maar ook de eerste keer dat ik de massageolie kon gebruiken die ik voor Kasper z’n geboorte kocht bij Blabloom (https://www.blabloom.com/nl/onze-merken/naif/92/). Blabloom is een winkel met een missie. Ze willen zoveel mogelijk jonge ouders bewust maken van het feit dat er gezonde en gebruiksvriendelijke producten op de markt zijn voor kindjes. Intussen is Blabloom de winkel geworden waar ik online bijna elke week wel een bestelling plaats. Want Blabloom (https://blabloom.com) heeft naast een échte winkel (in Houthalen- Oost) ook een virtuele winkel. Ik kocht voor Kaspers geboorte zowat alle producten van Naïf. Zij maken natuurlijke producten die onder andere parabenen en allergene geurstoffen weren uit hun producten. De olie was vettig genoeg om Kasper een fijne massage te geven zonder dat zijn tere velleke er rood van werd en hij werd toch niet zo glibberig als een paling in een emmer snot. Helemaal zoals het moet dus.
En voor die 2 minuten dat Kasper toch zijn keel open zette (oké, het waren er misschien 5) duwden we zijn Soothie tutje in zijn mond dat we ook al bij Blabloom kochten. Dit tutje ziet er misschien wat raar uit, maar het is vervaardigd zonder BPA of natuurrubber en er kan geen vuil in omdat het uit één stuk bestaat (.https://www.blabloom.com/nl/blog/algemeen/een-soothie-wat-is-dat/132/).

Na een klein uur in een duf lokaal vol krijsende baby’s had ik het wel gehad. Kasper was al bij al nogal ontspannen, maar vooral doodmoe van al die indrukken. Gelukkig zit er in het pakket ‘moederschap’ ook de vaardigheid om ten alle tijden geweldig enthousiast te doen zodat het kind niet doorheeft dat het bij momenten behoorlijk shitty is in het leven. Die vaardigheid kwam mij vanavond opnieuw van pas. Kasper heeft het dus hopelijk niet gemerkt dat zijn moeder intussen zelf wel toe was aan een rustgevende massage of twee. Ik heb nog snel mijn glas water ad fundum achterover geslagen (livin’ on the edge) en probeerde zo snel mogelijk op te krassen ondanks de brain freeze (dat water was zo te proeven nog maar net uit de vriezer gehaald). Mij zien ze niet meer zo snel terug op die workshop, maar die massageolie gaat hier nog wel regelmatig gebruikt worden. Kasper z’n pokerface hieronder verraadt het niet, maar hij vond het allemaal eigenlijk nogal lollig. En daar is het in dat ouderschap toch allemaal om te doen, niewaar?

*www.blabloom.com

 

Geef een reactie

