7 dingen die je over mij moet weten

  1. Ik kan heelder stukken van ‘Titanic’ mee zeggen. Ik kreeg die film voor een goed rapport enkele eeuwen geleden en ik ben er zelfs in geslaagd om hem 3 keer op één dag te kijken. Leid uit deze anekdote af dat ik een goed geheugen heb en dat ik vooral nutteloze dingen moeiteloos kan onthouden.
  2. Ik heb twee oudere broers en ik ben daar wreed content van. Als klein meisje vond ik het iets minder plezant aangezien alles nogal jongensachtig gespeeld werd – ook de meisjesspelletjes (ik ben medeplichtig aan tientallen barbiemoorden en verknipte kapsels). Maar groot worden met twee jongens heeft mij geleerd dat er niets plezant is aan een zagend wijf. Pas op, ik ben alsnog regelmatig een zaag, maar ik heb geleerd om duidelijk te communiceren. Dat maakt de wereld ineens een stuk gemakkelijker.
  3. Mijn papa stierf erg plots door een hartfalen toen ik 17 was. Dat is geen leuk verhaal, maar het is wél iets wat je over mij moet weten. Papa’s dood en alles wat erna kwam, heeft mij immers echt gevormd tot wie ik ben. Je vader verliezen, daar ben je altijd te jong voor. Maar ik verloor de mijne op het moment dat ik zelf nog moest uitzoeken wie ik nu precies was en wilde zijn. Dat heeft er onder andere toe geleid dat enkele karaktertrekken die ik sowieso al had, nog meer verankerd zijn in wie ik geworden ben. Hoe dat precies zit, dat licht ik later nog wel eens toe. Bovendien is er in mijn leven een duidelijke ‘voor’ en een duidelijke ‘na’.
  4. Ik ken aardig wat van muziek, maar erg weinig van ‘hedendaagse’ muziek. Er zijn natuurlijk wel nummers of artiesten die ik goed vind maar alle artiesten waar ik echt fan van ben, zijn al wat doorleefdere exemplaren. Denk aan Randy Newman, BB King, Fleetwood Mac, Eric Clapton, Freddie King, Albert King, Jeff Buckley, Brownie McGhee & Sonny Terry, CCR, Elvis, Robert Johnson, John Mayall, Guns n’ Roses, ….
  5. Ik word zenuwachtig van te veel volk in de Colruyt, van mensen die beweren consequent te zijn en dat dan helemaal niet zijn, van slechte radioreclame die elke dag tientallen keren passeert, van dt-fouten, van azijnpissers, van mensen die niet met zichzelf kunnen lachen, van dieren met lange nekken (vooral van struisvogels – ik bedoel: waar gaan die nekken naartoe als die beesten geslacht worden?!), van mensen die onmiddellijk rechtstaan als het vliegtuig geland is en dan nog een kwartier met een scheve nek onder de bagagekastjes staan, van driehonderd foto’s zorgvuldig selecteren om af te printen en het systeem dat dan vastloopt, van keinatte schotelvodden, van muziekliefhebbers die een optreden verzeiken door het helemaal te filmen met hun smartphones, van treinreizigers die HEEL LUID BELLEN en van oude meten die voorsteken.
  6. Ik word vrolijk van kleuters die ongepaste dingen zeggen, van een huis dat ruikt naar kaneel of naar open ramen, van rondhangen met mijn kameraden, van stofzuigen wanneer het echt vuil is zodat ik dingen die opgezogen worden hoor tikken in de buis, van kindjes die lang slapen, van problemen die zichzelf oplossen, van mijn planten net voor ze de uitdrogingsdood sterven te redden met een klets water, van de naammopjes in Kiekeboe-strips, van liedjes die nooit op de radio komen die dan opeens toch op de radio komen, van frieten met curryketchup eten, van Park Spoor Noord, van uitgeslapen zijn, van schrijven en van lezen.
  7. Ik lees graag, al heel mijn leven. Mijn lievelingsboek als kind was ‘Oorlogsjaren’ van Paul Kustermans. Mijn lievelingsboek of all times is ‘Een aangename postumiteit’ van Herman de Coninck.

Er zijn nog wel een aantal zaken die u over mij zou moeten weten – bijvoorbeeld dat de ultimate gangster Kaye Styles mij ooit in het holst van de nacht aan mijn kot heeft afgezet – maar het moet natuurlijk nog een beetje spannend blijven…

2 gedachtes over “7 dingen die je over mij moet weten

Geef een reactie

